تکنیک های باغداری

ابزارهای باغبانی که باید بخریم

کشاورزی و باغداری چه در وسعت بزرگ و چه در وسعت کوچک نیازمند داشتن ابزار خوب و کاربردی برای سهولت کار و پیشبرد کار باغبانی است. کشاورزی بدون داشتن ابزار بسیار سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن است. ابزارهای باغبانی که باید بخریم کدام است؟ آیا میدونید چه نوع ابزاری برای باغداری باید تهیه کرد؟ آیا میدونید کدام ابزار از مهمترین و ابزار اولیه برای شروع باغبانی به کار میروند؟ با کشتزار همراه باشین.

ابتدا نسبت به نوع کاربردی که برای کشاورزی دارید ، نوع ابزار را مشخص کنید. ببینید کدام ابزار نیاز شما را برآورده میکند. هر باغ و یا هر کشت و کاری وسیله مخصوص خودش رو میخاد.  پس این خیلی مهمه که شما قبل از خرید ابزار باغبانی ، بدونید چه وسیله ای برای کشت و کاری که دارید نیاز است.

کج بیل: وسیله ای است برای خراش دادن و شکستن لایه های رویی خاک

کلوخ شکن: جهت خرد کردن کلوخه های سفت شده خاک و نرم کردن خاک

کلوخ شکن و کج بیل

انواع بیلچه ها : یکی از مهمترین ابزارهای باغبانی به شمار میاد. کاربردهای زیادی داره که شامل : در کاشت انواع نهال و بذر ، گلدان پر کردن ، ایجاد سوراخهای کوچک در خاک ، اهرم کردن برای بیرون آوردن گل از گلدان ، مبارزه با علفهای هرز و همچنین وسیله ای که کودکان شما عاشق بازی در باغچه با اون هستند.

بیلچه

شنکش ها و چنگگ ها : یکی دیگر از ابزار کاربردی هستند. جابجایی خاک ، صاف کردن زمین ، جمع کردن سنگهای درشت و ریز ، زیرو رو کردن و تسطیح خاک ، جمع کردن علفهای هرز

شنکش و چنگگ

بیل: ابزاری بسیار کاربدی که در تمامی باغها استفاده میشه. برای حفر چاله ، شخم زدن خاک ، استفاده در هنگام آبیاری ، کاشت نهال و درخت ، جابجایی خاک و غیره کاربرد دارد. همیشه یک بیل خوب و محکم با دسته خوب تهیه کنید.

بیل

برگ جمع کن و چهار شاخ: در پاییز با شروع خزان درختان و ریزش برگها استفاده میشه. وسیله ایست برای جمع کردن برگها و چمن های زده شده به وسیله چمن زن دستی.

چهار شاخ نیز برای جمع کردن کاه و کلش استفاده میشه

برگ جمع کن و چهار شاخ

قیچی و اره: قیچی ها یکی دیگر از مهمترین وسایل باغبانی هستند ، انواع مختلفی دارند. شمشاد زن ، شاخه زن ، چمن زن ، میوه چین و انواع قیچی هرس.

اره نیز برای جمع کردن هیزم ، هرس درختان و غیره کاربرد دارد.

منبع: کشتزار

ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

کانال تلگرام کشتزار

نظر دهید