حشرات خانگی، آفات گلها

درمان سفیدک پودری

سفیدک پودری یک بیماری شایع قارچی در گیاهام آپارتمانی است. در صورت عدم مبارزه با این بیماری گیاهان شما کم کم ضعیف میشوند و از بین میروند.

سفیدک پودری چیست؟

سفیدک پودری در گیاهان آپارتمانی یک بیماری قارچی است. این بیماری در آغاز سبب تولید لکه‌‌های دایره مانند سفید پودری روی برگ‌های گیاهان می‌شود. زمانی‌ که بیماری گسترش پیدا کرد، تمامی بدنه‌‌ی گیاه می‌‌تواند آلوده به قارچ سفید پف دار شود. در آخر،تمام اجزای گیاه می‌‌تواند تسلیم این بیماری شده و از بین برود. این بیماری بسیار مسری است و زمانی‌ که یک بخش گیاه آلوده می‌‌شود در صورت مبارزه نکردن ، بیماری می‌‌تواند بقیه‌‌ی گیاه را نیز آلوده کند. همچنین سفیدک پودری میتواند دیگر گیاهان شما را آلوده کند.

سفیدک پودری که بر روی گیاهان آپارتمانی ایجاد می‌‌شود نیازمند دمای حدود (۳۵درجه‌‌ی سانتیگراد) است. این بیماری زمانی ایجاد می‌‌شود که گردش هوا به طور نامناسبی صورت بگیرد و شرایط نور برای گیاه کم باشد. اجزای میسیلیومی(رشته مانند) در هاگ‌های قارچ، منبع ایجاد فرم‌های سفید و پف‌دار روی گیاهان هستند. زمانی‌ که آب روی گیاه پاشیده می‌‌شود، هاگ‌ها در هوا منتشر می‌‌شوند. کنترل بیماری سفیدک پودری در خانه به دلیل حالت تهاجمی و مسری این بیماری، امری ضروری است.

روش از بین بردن سفیدک پودری

با یک دستمال نم دار برگ و شاخه های قارچ گرفته را از سفیدک پاک کنید. گیاه را در معرض هوا قرار دهید. در بیشتر مواقع اگر سفیدک پودری بیش از اندازه پیشرفت کرده باشد با روشهای فیزیکی کنترل نمیشود و باید از روشهای شیمیایی استفاده کرد.

از سم پنکونازول توپاس به نسبت ۱۰۰ سی سی در ۵۰۰ لیتر آب استفاده کنید. ۱ سی سی در ۵ لیتر آب. سعی کنید تمامی قسمتهای گیاه را سمپاشی کنید.

میتوان ۱ قاشق جوش شیرین نیز در محلول حل کرد.

 

موفق و سربلند باشید…

منبع: www.gardeningknowhow.com

 

 

 

نظر دهید