باغ و باغچه خاک و کمپوست

فواید حیوانات اهلی برای باغچه

فواید حیوانات اهلی برای باغچه

میتوان از کود مرغ و خروس برای حاصلخیزی خاک استفاده نمود. اهمیت استفاده از کود مرغ و خروس عدم رویش علف و ارگانیک بودن کود است.

کود مرغی برای سبزیجات باغچه و غنی شدن خاک عالی است و به رشد گیاهان کمک شایانی میکند. با استفاده از این کود خیلی زود متوجه میشوید گیاهانتان سالمتر و قویتر و بزرگتر شده اند.

برای گیاهان به ویژه سبزیجات هیچ کودی بهتر از فضولات مرغ و خروس نیست. کود مرغی مواد بسیار خوبی برای حاصلخیز کردن خاک باغچه هستند اما برای استفاده مناسب از کود حیوانات باید ابتدا نکاتی را بدانید. در اینجا درباره استفاده از کود مرغ و خروس بیشتر میخوانید.

استفاده از کود مرغ و خروس برای خاک باغچه

مدفوع مرغ و خروس کودی عالی برای خاک باغچه به حساب می آید و حاوی مقادیر زیادی نیتروژن و همچنین مقدار خوبی پتاسیم و فسفر است. مقدار زیاد نیتروژن موجود در آن و مقدار متوازن مواد مغذی دیگر باعث میشود کمپوست کود مرغ بهترین نوع کود برای خاک گیاهان باشد.

اما در صورتی که کود مرغ را به درستی استفاده نکنید، به علت محتوای زیاد نیتروژن ممکن است برای گیاه خطرناک باشد. مدفوع مرغ اگر به همین صورت خام، در پای گیاه ریخته شود باعث سوختگی و حتی مرگ گیاه میشود. فرایند کمپوست کردن فضولات مرغی محتوای نیتروژن آن را متعادل کرده و آن را برای باغچه و گیاهان آن مناسب میسازد.

استفاده از کود مرغی

کمپوست کردن فضولات مرغ

فرایند کمپوست کردن فضولات مرغ و خروس به فضولات فرصت میدهد تا مقداری از محتوای قدرتمند نیتروژن آن تجزیه شوند و برای گیاه قابل استفاده و مناسب شوند.

کمپوست کردن فضولات مرغی کار ساده ای است. اگر مرغ و جوجه دارید، میتوانید از فضولات بستر آنها استفاده کنید و اگر خودتان ندارید، مقداری از فضولات بستر مرغها را میتوانید از صاحبان مرغ و خروس بگیرید.

قدم بعدی برای درست کردن کمپوست کود مرغی، این است که کودها را در محفظه کمپوست بریزید، روی آن آب بریزید و سپس هر چند هفته توده کمپوست را جا به جا کنید تا هوا بخورند.

حدود شش تا نه ماه طول میکشد تا کمپوست کود مرغی آماده شود. مدت زمان دقیق آماده شدن کود مرغی بستگی به شرایط کمپوست دارد. اگر مطمئن نیستید چطور کود مرغی تان را کمپوست کنید، میتوانید تا ۱۲ ماه صبر کنید و بعدا از آنها استفاده کنید.

همین که فضولات مرغ کمپوست شد، آماده استفاده در خاک است. برای استفاده از آن خیلی راحت فقط کمپوست را روی سطح خاک به طول یکنواخت پخش کنید. سپس با یک بیل یا بیلچه خاک را زیر و رو کنید تا کمپوست وارد خاک شود.

کود مرغی برای سبزیجات باغچه و غنی شدن خاک عالی است و به رشد گیاهان کمک شایانی میکند. با استفاده از این کود خیلی زود متوجه میشوید گیاهانتان سالمتر و قویتر و بزرگتر شده اند.

بذر کود سم

کشتزار پايگاه تخصصي آموزش کشاورزي و فروشگاه آنلاين کشاورزي بذر ، کود ،سم و ابزار آلات باغباني.

کانال تلگرام کشتزار

نظر دهید