دانستنیهای کشاورزی دانشنامه

نکاتی در مورد عمق کاشت گیاهان

گیاهان چند ساله بر حسب شرایط مورد نیاز خود عمق کاشت های متفاوت را طالب هستند. بعضی از آنها ترجیح می دهند در سطح خاک کاشته شوند؛ و این در حالی است که برخی دیگر کاشت بالاتر از سطح زمین و با شرایط زهکشی مطلوبتر را می پسندند و گونه هایی هم یافت می گردند که عمق و رطوبت بیشتر خاک را ترجیح می دهند. به نحوه نشا کاری و همچنین چهار گونه گیاه چند ساله با چهار نوع عمق کاشت در  نوشته زیر توجه فرمایید.

6

کاشت نشا چند ساله ها

نشا را با ملایمت و بدون صدمه دیدن ریشه ها به گونه ای از خاک خارج کنید که مقداری خاک با ریشه ها باشد. آنرا در محل مورد نظر کاشت کرده و فورا آبیاری کنید.

1

کمی پایین تر از سطح خاک

گیاه هوستا Hosta

گیاهان چند ساله ای که یقه آنها احتیاج به رطوبت زیادتری دارد به گونه ای کاشت کنید که یقه در ۲٫۵ سانتی متری سطح خاک قرار گیرد.

2

کاشت عمیق

مثال: گیاه مهر سلیمان Polygonatum

گیاهان چند ساله ای که دارای غده هستند فاصله یقه آنها تا سطح خاک حدود ۱۰ سانتی متر می باشد. این گیاهان رطوبت بیشتری طالب هستند.

4

عمق معمولی

مثال: مینا Aster

اکثر گیاهان چند ساله به این طریق کاشت می گردند. برای این منظور یقه گیاه و یا همان سطح خاک گلدان را مطابق با سطح خاک قرار دهید.

5

بالاتر از سطح خاک

مثال : sisyrichium striatum

این نوع از کاشت برای گیاهان چند ساله ای است که ریشه و ریزووم آنها مستعد فاسد شدن است و یا گیاهان ابلق و دو رنگی که ابلقی آنها زایل می گردد. آنها را کمی بالاتر از سطح خاک کشت کنید.

ویرایش فنی :

تیم تخصصی کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌ بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون ذکر نام  و درج لينک فعّال ” کشتزار ” اخلاقي نيست و پیگرد قانونی دارد.

کشتزار ” جامعترین و بروزترین پايگاه تخصصي آموزش های کشاورزي ، باغبانی و  فروشگاه آنلاين  بذر ، کود ،سم و ابزار آلات باغباني در ایران.

کانال تلگرام کشتزار

نظر دهید