حیوانات خانگی

نگهداری پرنده ها در قفس

ممکنه شما به پرندگان و نگهداری از اونها خیلی علاقه مند باشید. قبل از خرید پرندگان خانگی حتما باید به شرایط نگهداری و محیط زندگی حیوانات توجه کنید. ازونجا که معماری اکثر خانه ها برای نگهداری پرندگان مناسب نیست ، پس باید قبل از هرچیز به محل زندگی جدید پرنده مورد نظر توجه کنید. محل زندگی پرنده ها هم قفس های ساخته دست هستند. آیا میدونید چه قفسی برای پرنده خود انتخاب کنید؟

برای این منظور شما باید مناسب با جثه و نحوه زندگی پرنده ، قفس مناسب با اون رو انتخاب کنید.

اندازه قفس

قاعده کلی این است که برای پرنده هایی با جثه بزرگتر و بالغ قفس های ایستاده بزرگ مناسب است. پرنده باید بتواند بالهای خود را بکشد تا دچار گرفتکی کتف نشود. این عمل باعث نشاط پرنده میشود. همچنین در هنگام نشستن پرنده روی نی نباید سر پرنده به بالای قفس، و دم پرنده با کف قفس تماس داشته باشد.

طبقه های قفس

کف قفس باید با پرنده در تماس نباشد. همچنین بهتر است کفی قفس از جنس پلاستیک باشد. کفی قفس را هر روز بشویید تا از میکروب و ویروسها جلوگیری شود.

محل قرار گیری قفس

پرنده ها قسمتهای بالا را ترجیح میدهند. آنها با بالا قرار گرفتن حس اطمینان پیدا کرده و از همه جریانات با خبر میشوند. البته قفس را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن آسان باشد. از قرار دادن قفس در مقابل تابش مستقیم نور خودداری کنید.

 

منبع: www.hartz.com
ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

 

نظر دهید