سلامت

هشت دلیل برای گیاه خوار شدن

سلامانه : کیم ویلیامز، متخصص قلب و رییس کالج متخصصان قلب آمریکا، در سال ۲۰۰۳ به یک گیاه خوار تبدیل شد، یعنی زمانی که فهمید دچار سطح کلسترول بالا شده است.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه، گرفتن چنین تصمیمی از سوی یک متخصص قلب می‌تواند نویدی باشد برای کسانی که این رژیم را برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی انتخاب می‌کنند.
رژیم غذایی گیاهی می‌تواند منجر به کاهش تشکیل پلاک در رگ‌های خونی شود ضمن این که کاهش خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی را نیز به همراه دارد.
البته یک خبر خوب برای گوشت خواران این است که لازم نیست گوشت را به طور کامل ترک کنند تا مبتلا به بیماری‌های قلبی نشوند. بلکه کاهش میزان محصولات حیوانی در رژیم غذایی نیز خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. به تدریج می‌توان محصولاتی مانند گوشت قرمز را با مواد دیگری مثل ماهی جایگزین کرد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به صفر رساند.
با این حال رژیم گیاهی به هشت دلیل می‌تواند قلب را در برابر بیماری‌ها محافظت کند.
گیاهان چربی اشباع شده کمتری دارند. چربی‌های اشباع یا هیدروژنه در گوشت و محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، گوشت بره، کره، پنیر و محصولات لبنی پرچرب یافت می‌شود.
به گفته کارشناسان خوردن این چربی‌ها میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد و همزمان خطر ابتلا به سکته مغزی یا قلبی را نیز بالا می‌برد.
دستورالعمل‌های غذایی پیشنهاد خوردن ۴ تا ۵ وعده سبزی و میوه، شش تا هشت وعده غلات و کمتر از ۶ اونس گوشت، مصرف مرغ، غذاهای دریایی را در هفته پیشنهاد می‌کند.
با رژیم غذایی گیاهی، کلسترول به طور کامل حذف می‌شود. اگرچه بدن به میزان کمی نیاز به کلسترول دارد اما در بدن همه ما مقدار اضافی از این ماده ذخیره شده است. ماده ای که در رژیم گیاهی دیگر تهدیدی برای افراد تلقی نمی‌شود.
گیاهان فیبر بسیار بالایی دارند. ضمن این که مصرف آن‌ها خطر ابتلا به دیابت و چاقی ناشی از خوردن گوشت را کاهش می‌دهد. همچنین میوه‌ها و سبزیجات کاهش میزان ابتلا به فشار خون را در پی دارند و از امگا ۳ غنی هستند.

 

نظر دهید