حشرات خانگی، آفات گلها دانستنیهای کشاورزی

چند گیاه که به نور زیاد احتیاج دارند

گیاهان آپارتمانی مختلف نیاز های متفاوتی به شدت نور برای رشد کردن دارند.گیاهانی که به شدت بیشتری از نور نیاز دارند، موضوع این مقاله است. با کشتزار همراه باشید.

گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

بهترین مکان برای نگهداری این گیاهان پنجره های جنوب و غربی می باشد که نور مستقیم  بیشتری در روز در این قسمت وجود دارد.برخی از نمونه های گیاهان آپارتمانی که به نور زیادتری نیاز دارند به شرح زیر است.

آلوئه ورا:

گیاهی که برگهای شاداب آن برای مدت طولانی از مرکز گیاه رشد می کنند. ژلی که داخل برگ الوئه ورا وجود دارد برای از بین بردن ناراحتی هایپوستی و عوارض سوختگی بسیار مفید است. این گیاه رشدی آرام دارد. به کم آبی مقاوم است و آبیاری باید کم باشد. همچنین دمای معمولی مناسب این گیاه است

حسن یوسف:

این گیاه به صورت سنتی دوستدار محیط های فضای باز و سایه آفتاب است. حسن یوسف دارای شاخ و برگهای رنگارنگ به رنگهای زرد ، قرمز ، سبز و نارنجی است. رطوبت زیاد ، دمای متوسط ، نور غیر مستقیم نیز برای نگهداری و پرورش در گلدان توصیه میشود. در زمستان از آبیاری زیاد این گیاه خودداری کنید.

درخت لیمو :
(Meyer lemon)

این گیاه برگ های براق و گلهای معطری دارد. البته در خانه احتمالا گل نمیدهد. خاک آن همیشه باید مرطوب باشد و درجه حرارت مناسب آن در داخل خانه ، دمای اتاق رو به خنکی میباشد. همچنین گیاهی است که زیاد نیاز به گلدان عوض کردن ندارد.

گل سنگ:

گیاهی است با رنگ برگهای خال خالی و رنگهای قرمز ، سفید ، سبز و صورتی.

رشد این گیاه خیلی سریع است. دمای داخل اتاق متوسط میپسندد. رطوبت خاک باید همیشه حفظ شود. برای پرپشت شدن گیاه باید گیاه رو هرس کرد

یک نظر

نظر دهید