درختان میوه روش کاشت

کاشت آناناس در خانه

مشخصات

نام آناناس
نام لاتین pineapple
خانواده Bromilacese
جنس Ananas
گونه Comosus

pineapple

روش کاشت آناناس در آپارتمان

اگر یک میوه آناناس رسیده در اختیار دارید ، می توانید قسمت بالائی آنرا کاشته و یک گلدان آناناس در آپارتمان داشته باشید . برای این منظور مطابق شکل برگهای آناناس را بچرخانید و آنرا از میوه  جدا کنید ، سپس به کمک چاقوی تیز آنرا یک برش مستقیم داده سپس برگهای مجاور برش را که خشک و قهوه ای هستند را تمیز کرده به مدت ۳ روز( تا زمانیکه آب ژله ای شود ) در لیوان آبی که جلوی نورباشد قرار دهید ، بهتر است روی آن یک نایلون به منظور ایجاد رطوبت بکشید . در طول ۳ روز جوانه های ریزی تشکیل می شود که در خاک  تبدیل به ریشه خواهد شد . خاک مناسب برای گلدان آناناس خاکی است که قسمت اعظم آن خاکبرگ ، فاقد سنگریزه و غنی از پتاسیم باشد . هفته ای ۲ بار آبیاری در تابستان و ۱ بار در زمستان انجام می دهیم . در فواصل ابیاری خاک گلدان باید خشک شده باشد . آبیاری زیاد باعث پوسیدگی در طوقه نبات و ریزش برگها و در نهایت از بین گیاه می شود . این گلدان روزانه به ۶-۵ ساعت به نورخورشید احتیاج دارد در صورتیکه مراقبت صحیح صورت گیرد بعد از ۲۰سپری شدن ماه از کاشت اولیه میوه ظاهر خواهد شد که معمولا جنبه زینتی دارد .

آناناس

نور و مکان مورد نیاز :

بايد توجه داشت آناناس نياز به جاي گرم و در صورت امكان مرطوب و پر نور دارد

ازدیاد :
آناناس را با بذر هم میتوان کاشت که به رنگ سياه و قهوه اي و به ضخامت ۲ ميلیمتر ميباشد

 آبیاری :

هفته ای ۲ بار آبیاری در تابستان و ۱ بار در زمستان ، تا زماني كه سطح خاك خشك نشده به آبياري مجدد نیازی نیست

خاک مورد نیاز :

آناناس نياز به خاك نسبتاً قليايي, رسي, سبك با مخلوطي از كمپوست دارد

کود مورد نیاز :

هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان

دمای مورد نیاز :

۱۸-۳۰ درجه

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون ذکر نام  و درج لينک فعّال ” کشتزار “ اخلاقي نيست و پیگرد قانونی دارد.

 “ کشتزار ” جامعترین و بروزترین پايگاه تخصصي آموزش های کشاورزي ، باغبانی و  فروشگاه آنلاين  بذر ، کود ،سم و ابزار آلات باغباني در ایران.

کانال تلگرام کشتزار

نظر دهید