روش کاشت سبزی و صیفی

کاشت کدو سبز خورشتی

کاشت کدو سبز خورشتی

اگر بتازگی به باغبانی و کاشت گیاه‌های خوراکی علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌کنیم این کار را با کاشت کدو آغاز کنید. کدو سبز  که در بهار و تابستان رشد می‌کند، کاشت و پرورش بسیار آسانی دارند و موجب می‌شوند تا به باغبانی و کشاورزی بیشتر علاقه‌مند شوید. کاشت کدو در باغچه کار چندان سختی نیست. در ادامه با ما همراه باشید .

روش کاشت

بهتر است بذر کدو را ابتدا در خانه و یک هفته پیش از کاشت در گلدان کوچکی بکارید و سپس به خاک منتقل کنید. برای کاشت کدوسبز باید بذر را در عمق ۲ تا ۵ سانتی‌متری خاک بکارید و میان هر کدام از آن‌ها ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌م‌تر باید فاصله باشد. البته اگر زمین بزرگی دارید، هر چه این فاصله را بیشتر کنید، بهتر است.هنگامی که کدو کمی رشد کرد، زیر آن فوم قرار دهید تا روی زمین نیفتد تا نگندد. برای گیاه می‌توانید داربست فلزی یا چوبی درست کنید تا قامت آن را راست نگه دارد و از افتادن کدو روی زمین جلوگیری شود. البته کدو حلوایی وزن سنگینی دارد و باید به این نکته توجه داشته باشید.

زمان کاشت

بذر کدو سبز را در اوایل بهار بکارید. بین ۴۵ تا ۶۰ روز بعد از کاشت کدو سبز قابل برداشت است.

انواع کدو سبز باید به بلندی ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برسند. کدو را باید از ساقه نزدیک به میوه و با قیچی یا چاقوی تیز بچینید. ساقه کدو تیغ دارد و باید حتما دست‌کش به دست کنید.

خاک مناسب

خاک باید کود و مواد معدنی لازم را داشته باشد و به خوبی زهکشی شده باشد. هنگامی که نخستین گل‌های کدو را مشاهده کردید، می‌توانید به خاک کود دهید.

برای کاشت در خانه : خاک باغچه+ پیت ماس+ورمی کمپوست را در گلدان مخلوط کنید.

آبیاری

پس از کاشت گیاه باید خاک آن را حسابی آبیاری کنید. در طول هفته نیز نباید بگذارید خاک گیاه خیلی خشک شود. اما آبیاری زیاد خاک یا برگ‌های زیاد نیز موجب ایجاد کپک می‌شود.

نور

برای کاشت کدو باید جای گرم با نور مستقیم آفتاب را انتخاب کنید. در کاشت کدو در خانه گلدان را پس از کاشت به مکانی دارای نور و آفتاب فراوان در پشت پنجره منتقل کنید.

کشتزار پايگاه تخصصي آموزش کشاورزي و فروشگاه آنلاين کشاورزي بذر ، کود ،سم و ابزار آلات باغباني.

منبع: کشتزار
ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌ بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

کانال تلگرام کشتزار

یک نظر

  • سلام.من برای اولین بار کدو کاشتم ولی متاسفانه روی بعضی از برگ هاش لکه های سفید افتاده باید چیکار کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

نظر دهید