دانشنامه کود شناسی

کوکوپیت

ما خودمان واردکننده کوکوپیت از سریلانکا هستیم و اکثر تولید کننده های گل و گیاه و صیفیجات کوکوپیتشان را از شبکه توزیعی ما تهیه میکنند. ما محصولمان را از لحاظ کیفی تضمین میکنیم.

کوکوپیت نوعی بستر کشت است که از الیاف و پوشش میوه نارگیل تهیه می‌شود. کوکوپیت معمولاً به صورت فشرده در قالب های ۵ کیلویی به بازار عرضه می‌شود و مصرف کننده نهایی با افزودن آب به این الیاف فشرده آنها را برای استفاده آماده می‌کند. بعد از افزودن آب، هر ۱ کیلوگرم کوکوپیت فشرده می‌تواند به ۱۲ لیتر خاک کوکوپیت تبدیل شود

چرا باید از کوکوپیت استفاده کنیم؟

میتوان در یک نگاه کلی دلایل استفاده از کوکوپیت را اینطور بیان کرد:

کوکوپیت چون فاقد علف هرز میباشد بستر مناسبی برای تولید نشا و قلمه میباشد و به علت تخلخل خوبی که دارد گیاه به سرعت در آن رشد میکند. محدوده PH مناسب وظرفیت نگهداری آب بالا از دیگر محاسن کوکوپیت است

ظرفیت نگهداری آب بالا:

ظرفيت نگهداري آب در هر قالب کوکوپيت فشرده ۷ تا ۱۰ ليتر آب بوده و رطوبت را بيشتر از پيت موس به خود جذب و گياه به سرعت رشد مي كند و كيفيت گياه را بخصوص در شرايط آب و هوايي خشك تا زمان فروش حفظ مي نمايد.

زهکشی بسیار عالی و دوباره خیس شدن سریع

محدوده PH مناسب که بستر مناسبی برای رشد گیاهان فراهم میکند:

کوکوپيت داراي PH ايده آل بين ۵/۶ تا ۶/۵ بوده و به خنثي نمودنPH خاك هاي قليايي كمك مي كند و موجب جذب مناسب مواد غذايي به ريشه خواهد شد.

جلوگیری از سخت شدن خاک:

کوکوپیت به علت دارابودن الیاف زیاد باعث پوک شدن خاک میشود که این عمل از سفت شدن خاک جلوگیری کرده و ریشه زایی را افزایش میدهد.

مناسب برای استفاده در کشت هیدروپونیک

فاقد هرگونه علف هرز:

کوکوپيت به دليل آنكه الياف نارگيل (Coir ) بالاتر از سطح زمين رشد مي كند ، هيچگونه بذور علف هرز و بيماريهاي ناشي از خاك را به همراه ندارد.

جهت خرید کوکوپیت سریلانکا کلیک کنید.

منبع: کشتزار

www.keshtzar.com

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

 

 

 

نظر دهید