سلامت

خواص میوه استارفروت

گیاهشناسی :

این میوه بومی اندونزی و هند است اما در بیشتر مناطق گرمسیری از جمله مالزی کشت می شود.اصل این میوه از کشور سریلانکا به کشورهای دیگر آورده شده و در رنگهای مختلف و طعمهای مختلف وجود دارد. طعم این میوه ترش و شیرین است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ و سی و فیبر می باشد. این میوه به دلیل اینکه مقطع عرضی آن به صورت ستاره است به آن استار فروت می گویند و به تازگی در بین آمریکایی ها و کانادایی ها هم محبوبیت پیدا کرده است . رنگ آن سبز و گاهی زرد ودارای پوستی براق می باشد.دارای ۵ پره میباشد که هنگام برش عرضی شکل ستاره داردبه همین علت آن را میوه ستاره ای مینامند. مزه آن شیرین و برخی ترش می باشد.از میوه ای که دارای نقطه یا خطهای قهوه ای شده اند،استفاده نکنید. استار فروت نیازبه پوست کندن و جدا کردن دانه ندارد. نیاز به پوست کندن و جدا کردن دانه ندارد. بهآرامی تغییر رنگ میدهد. از آن در سالاد و برای تزئین غذا ها می توان استفاده کرد.

انواع استار فروت :

دو نوع استار فروت وجود دارد :

استار فروت ترش واستار فروت شیرین .اولی طعم گوجه سبز را می دهد و دومی شیرین و آبدار است.

خواص میوه استار فروت:

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c می باشدهمچنین دارای سدیم و فیبر است و خواصی چون توت فرنگی را داراست.میوه ستاره ای حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و دارای خواص ضد میکروبی قوی میباشد.خواص داروئی آن به انگور نزدیک است.

موارد منع مصرف :

اگر از سالم بودن کلیه خود مطمئن هستید می‌توانید با خیال راحت از میوه ستاره‌ای مصرف کنید اما در صورت ابتلا به بیماری کلیوی از آن اجتناب کنید. این میوه دارای مقدار فراوانی اسید اگزالیک و مواد نوروتوکسین است. در نتیجه برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های کلیوی و نارسایی کلیه هستند یا افراد تحت دیالیز مناسب نمی‌باشد و برای آن‌ها بسیار خطرناک است. البته مصرف مقادیر فراوانی از آن در افراد سالم هم خطر ابتلا به اگزالوری و سنگ‌های کلیوی را در پی دارد.

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌ بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون ذکر نام  و درج لينک فعّال ” کشتزار ” اخلاقي نيست و پیگرد قانونی دارد.

 “ کشتزار ” جامعترین و بروزترین پايگاه تخصصي آموزش های کشاورزي ، باغبانی و  فروشگاه آنلاين  بذر ، کود ،سم و ابزار آلات باغباني در ایران.

کانال تلگرام کشتزار

نظر دهید