حشرات خانگی، آفات گلها گیاهان زینتی

نگهداري از گياه بامبو

اگر شما هم يك عدد بامبو در منزل داريد يا قصد خريد آن را داريد لطفا به اين نكات توجه فرماييد :

١. اولين اقدام در نگهداري از بامبو آبي است كه ميخواهيد بامبو را در آن قرار دهيد ، آب بايد فاقد كلر باشد به اين منظور ميتوان از قبل اب را در ظرفي ريخته و كنار بگذاريد تا كلر آن از بين برود و سپس بامبو را داخل آن قرار دهيد .

٢. نور مستقيم ممنوع ، اين گياه بايد در معرض نور  غير مستقيم مثلا پشت شيشه يا پرده قرار گيرد .

٣. دماي مناسب براي اين گياه بين ١٧ تا ٢٣ درجه ميباشد يعني نه خيلي گرم و نه خيلي سرد .

٤.تعويض ماهي يكبار آبي كه گياه درون آن قرار گرفته است ، در غير اينصورت آب بامبو بوي بدي  ميگيرد .

 

منبع: کشتزار
www.keshtzar.com

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزاراخلاقي نيست.

4 نظر

  • سلام ممنونم از مطالب فوق العاده علمی شما… من گلدانهای زیادی در منزل دارم که اخیرا متوجه شدم هزارپا در خانه هست ..خیلی کوچک هستند.. اما خیلی نگرانم.. چطوری میتونم بفهمم هزارپا از کدام گلدان است و چگونه میتونم از بین ببرمشان…

    • سلام
      تنها راه فهميدنش تعويض خاك گلدونه و مشاهده صريحه، البته روشهاي ديگه اي هم براي و جود هزارپا وجود داره. مثلا اگر هزارپا در يك گلدوني خيلي زياد باشه معمولا خاك سطحي خيلي زود نشست ميكنه و تخلخل بخش عمقي خاك گلدون بيش از حده، براي مبارزه از بهترين راهها ابتدا تعويض خاك گلدان با خاك كاملا تميز و بهداشتي و سپس استفاده از سمومي مثه دورسبان هسش كه اگر هزارپاي ريزي به ريشه چسبيده باشه از بين ميبره.
      از اقدامات ديگه ابياري بهينه هسش، پرآبي و رطوبت زياد باعث ازدياد هزار پا ميشه.جايي كه هزارپاي زيادتري هست گلدوناي نزديك به اون مكان كلا چك بشه، از طرفي خاك سطحي گلدوناي پر هزارپا يا ديگر افات خاكزي دالان هاي ريزي در اثر حركت هزارپا وجود داره كه تشخيصش كمي دشواره.

      موفق باشید

  • سلام خسته نباشید من سبزی تره و پیاز چه وریحان و شوی کاشتم ریحان و شوید درامده ولی پیازچه و تره خیلی نازک هستند واز بین رفتن و پشه های ریزی داخلشون هست ونعنا هم روی برگ هاش دونای سفید داره من برای سبزی جات هم بای قارچ کش استفاده کنم بعد می خوام بدونم کفش دوزک بای از کجا تهیه کنم ممنون میشم جواب بدید

نظر دهید