حشرات خانگی، آفات گلها

مبارزه با سوسک آلمانی

مبارزه با سوسک آلمانی (سوسک ریز آشپزخانه)

درسالهای اخیر در زندگی شهر نشینی و با گرم شدن هوا سوسک های ریز یا آلمانی بیشتر از قبل در آپارتمانها دیده میشوند. عدم اطلاعات کافی درمورد نحوه سمپاشی این سوسک ها رو به انواع سموم مقاوم میکنه.

با ما همراه باشید تا روش از بین بردن سوسک ریز آلمانی رو توضیح بدیم.

این سوسک ها از رنگ زرد مایل به قهوه ای یا سیاه و نیز دو خط موازی تیره که از قسمت سر تا پایین بال آن ها کشیده شده است قابل شناسایی می باشد. همچنین تعدادی از این حشرات بال دارند و قابلیت پرواز کردن دارند.از رایج ترین و معروف ترین  سوسک های خانگی به شمار می آیند و بیشتر در مکان هایی که انسان ها در آن ساکن اند یافت می شوند. این حشرات به خصوص در رستوران ها ، مکان های تولید غذا، هتل ها ، بیمارستان ها در ارتباط با انسان قرار دارند و در مکان های سرد سعی می کنند مکانی را در نزیکی شما پیدا کرده به دلیل عدم تحمل سرما جذب محیط های گرم تر می شوند

بیشتر فعالیت این سوسک ها در شب صورت می گیرد و از دیگر ویژگی های این حشرات انتشار بویی نامطبوع در فضا در هنگام ترس و هیجان می باشد.

این سوسک ها نسبت به سایر گونه ها بسیار کوچک تر بوده مهارت زیادی را در پنهان شدن در درز و شکاف ساختمان شما دارند. از زمان تخم گذاری این حشرات مدت زمان کوتاهی بین تولد و بالغ شدنشان وجود دارد. از قابلیت های آن ها پنهان شدن در ریزترین سوراخ های مخفی می شوند. به علت تخم گذاری مبارزه با این سوسک باید با دقت انجام شود.

 

روش مبارزه:

مرحله اول استفاده محلول سایپرمترین ۱۰%با ۵ لیتر آب محلول شود و داخل کابینت ها و اطراف دیوار اشپزخانه خوب سمپاشی شود.

مرحله دوم ۱۵ روز بعد از مرحله اول،استفاده از محلول سایپرمترین ۱۰% +  سایپر مترین ۴۰% با ۵ لیتر آب محلول شود مانند مرحله اول سمپاشی شود

مرحله سوم ۱ ماه بعد از مرحله دوم، استفاده از سایپرمترین ۱۰% + سایپرمترین ۴۰% در ۵ لیتر آب حل شود مانند مرحله اول سمپاشی شود.

نکته هر هفته ۲ بار از اسپری های سوسک کش برای سمپاشی در شکاف ها و درزهایی که مکان پنهان شدن سوسک ها میباشد استفاده شود.

 

مشاهده شده سموم تقلبی به جای سموم اصلی فروخته شده . سموم رو از جای معتبر تهیه کنید تا از بروز خسارت جلوگیری شه.

برای تهیه سموم میتونید با شماره ۰۹۱۲۲۶۸۹۱۴۱ از ساعت ۹ الی ۱۸ تماس بگیرید

 

تولید و ویرایش توسط تیم تخصصی کشتزار

کشتزار این مقاله را برای اولین‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لینک فعّال کشتزار اخلاقی نیست.

نظر دهید