روش کاشت سبزی و صیفی

آموزش کاشت گوجه چری

گوجه چری از خانواده گوجه فرنگی است که به آن گوجه گیلاسی یا گوجه مینیاتوری هم می گویند. این نوع گوجه به دلیل شکل خاصی که دارد در تزیینات انواع غذاها و سالادها از آن استفاده می شود و  در بین مردم محبوبیت ویژه ای دارد.

در این مطلب ما به شما نحوه کاشت گوجه چری را آموزش میدهیم تا بتوانید از این محصول خوش مزه و دوست داشتنی استفاده کنید.

تهیه بذر

گوجه چری به صورت بذر کشت میشود. یافتن بذر مرغوب مهمترین قسمت از عملیات کشت میباشد.

خاک مناسب

اگر میخواهید گوجه چری را در باغچه کشت کنید، مقداری خاک برگ و ورمی کمپوست را با خاک مخلوط کنید. و برای کشت در گلدان مخلوط کوکوپیت + پیت ماس + خاک باغچه ترکیب خوبی است.

نور

برای کاشت گوجه چری، نور فراوان خورشید لازم است. اگر میخواهید  این محصول را در خانه برداشت کنید، محلی نورگیر  در پشت پنجره را برای قرار دادن گلدان انتخاب کنید. در صورت داشتن بالکن دارای نور کافی در آپارتمان خود نیز میتوانید گلدان را به آنجا منتقل کنید.

روش کاشت

برای کاشت بذر گوجه چری،بذرها را باید ابتدا در جایی به جز باغچه یا گلدان مورد نظر بکارید تا جوانه بزند و بعد از جوانه زدن بذرها، نشاء ها را به مکان اصلی کاشت منتقل کنید. به این روش خزانه کاری میگویند.  بعد از حدود دو هفته و هنگامی که نشاء ها دو برگی شدند آن ها را به محل اصلی کاشت منتقل کنید.

برای خزانه کاری میتوانید از سینی کشت که مخصوص این کار است به جای گلدان نیزاستفاده کنید.

آبیاری

کشت این محصول به آب فراوان و رطوبت نیازمند است. قبل از سبز شدن و انتقال نشاء به محل اصلی همیشه باید خاک دارای رطوبت باشد و پس از آن نیز هر دو روز یکبار گیاه باید آبیاری شود.

 

منبع: کشتزار

www.keshtzar.com

کشتزار این مقاله را برای اولین‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لینک فعّال کشتزار اخلاقی نیست.

 

 

 

 

 

 

یک نظر

نظر دهید