روش کاشت گل و گیاه فصلی

کاشت گل تاج خروس

گل تاج خروس گیاهی است یکساله که گونه های متفاوتی دارد و گلهای آن با یکدیگر متفاوتند . ولی عمدتا سه نوع گل تاج خروس که بیشترین طرفدار را دارد عبارتند از : تاج خروس پری ، تاج خروس دستگیر ه ای و تاج خروس مخروط دراز توصیف شده اند . همچنین به نامهای تاج خروس چتری و تاج خروس پهن نیز معروفند. رنگ ها عموما به قرمز ، زرد ، نانجی ، قرمز سیر یافت می شوند

نام لاتین آن :COCKSCOMB و نام علمی : CELOSIA CRISTATA و از خانواده تاج خروسیان و بومی مناطق گرمسیری آسیا ، آفریقا و آمریکا می باشد.

حداكثر بلندی و گستردگی آن به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

روش کاشت

بذر تاج خروس را در فروردین ماه در خزانه کاشته و سپس بعد از آن که بوته ی گیاه ۵ سانتی متر گردید آن را به محل اصلی منتقل کنید.چون گلهای این گیاه متنوع بوده و از لحاظ شکل هم با یکدیگر متمایز است برای همین گلکاران آنها را در تزیین فلاور باکس های روی تراس نیز استفاده می نمایند.

آبیاری

این گیاه به آب زیاد نیاز دارد و همیشه باید پای گیاه مرطوب باشد.

خاک مناسب

خاک حاصلخیز و دارای زهکشی خوب برای رشد این گل مناسب است. برای کاشت آن در گلدان از مخلوط خاک باغچه+ پیت ماس+ ورمی کمپوست استفاده کنید.

نور و دمای مناسب

این گیاه به نور فراوان خورشید نیازمند است. در خانه گلدان را در محلی نورگیر قرار دهید. دمای مناسب برای رشد حدودا ۳۰ درجه می باشد.

 

 

منبع: کشتزار

www.keshtzar.com

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

 

نظر دهید