ویلا و باغ های خاص

سبزی کاری سرگرمی برای کودکان

سبزی کاری یک سرگرمی فوق العاده  برای کودکان است. کاشت سبزیجات به دلیل نحوه کاشت آسان و سرعت رشد اونها یک راه فوق العاده برای آموزش باغبانی و مصرف ارگانیک محصول برای کودکان است. کاشت اکثر سبزیجات بسیار آسان است و نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند. شما میتوانید در گلخانه خود ، حیاط خود و یا تراس خانه برای کودکان بستری مناسب جهت کاشت سبزیجات مهیا کنید. برای اطلاع از نحوه آموزش کاشت سبزی به کودکان با ما همراه باشید.

کودکان عاشق کشف کردن چیزهای عجیب و بازی در طبیعت هستند. از این رو اونها عاشق کشت در گلدان یا باغچه میشوند. کودکان در سنین ۳ تا ۴ سالگی میتوانند سبزی کشت کرده و ازونها نگهداری کنند. اونها واقعا از اینکه سبزیهای کاشته شده برای غذا به کار برده میشوند احساس سربلندی و غرور میکنند.

کاشت سبزی برای کودکان4

 

شروع سبزی کاری توسط کودکان 

ابتدا نام سبزیهایی که ازونها در غذا استفاده میکنید رو به کودکان آموزش داده و بذر یا قلمه و یا نشاء اون رو برای کودک تهیه کنید.

ظرف یا محیط کشتی که برای کودک انتخاب میکنید حتما باید کوچک و جمع و جور باشه.

مقدار اندکی بذر یا نشا برای کاشت در گلدان یا یگ گوشه از باغچه که برای کودکتون مشخص کردین برای شروع کافیه. فراموش نکنین فضای بزرگ کودکتون رو خسته میکنه. فضای کوچیک باعث تفریح و بازی برای کودک میشه.

موقعیت مکانی باغچه کودکتون رو نزدیک به باغچه خودتون یا نزدیک خودتون قرار بدین تا کودک اگر سوالی سا صحبتی با شما داره بتونه با شما درمیون بزاره.

 

ایجاد انگیزه

کودکان عاشق پیتزا هستند. شما میتونید با تشویق کودک برای کاشت سبزیجات و استفاده از اونها در پخت پیتزا اونهارو تشویق به کاشت سبزی کنید.

همچنین میتونید باغچه یا قسمتی که برای کاشت سبزی به کودک اختصاص دادید رو به شکل تکه های پیتزا دربیارین.

کاشت گوجه فرنگی بهترین عامل تشویق کاشت برای کودکان است.

همچنین کاشت چند گیاه مختلف رو به کودک آموزش بدین. کاشت چند سبزی در کنار بوته گوجه و با فاصله مشخص.

کاشت سبزی برای کودکان 3

 

جمع بندی

اجازه به کودک و بزرگ شمردن کودک برای کاشت سبزیجات ، پرورش و مراقبت از اونها باعث ایجاد اعتماد به نفس در کودک و افزایش اطلاعات عمومی کودک در رابطه با طبیعت میشه. کودک شما سرگرمی شاد و سالم رو انجام میده .

همچنین سبزیکاری برای کودک به جز سرگرمی باعث پرورش فکر و توانایی های کود در آینده میشه.

کاشت سبزی برای کودکان 2

 

منبع: gardeningknowhow
ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

 

نظر دهید