چمن و مراقبت ها

مشکل با سبز شدن قارچ در چمن

آیا با مشکل سبز شدن قارچ در چمن مواجه شده اید؟

قارچ هايي كه در چمن رشد ميكنند يكي از مشكلات بزرگ در فضاي سبز هستند . براي بسياري از افرادي كه به خاطر داشتن چمن خوب و زيبا به خود مي بالند ديدن وجود قارچ مي تواند بسيار ناراحت كننده و خسته كننده باشد .

اما مشكل رويش قارچ در چمن مي تواند به راحتي حل شود. فقط کافی است بدانید چگونه باید اینکار رو انجام بدین و چه اقداماتی برای این کار لازم است.

علت رويش قارچ در چمن چيست ؟

اولين موردي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه چه چيزي باعث شده كه قارچ در چمن شما رشد كند .

قارچ ها جزو موجوداتي هستند كه به تجزيه مواد آلي پوسيده كمك مي كنند . متاسفانه در محيطي با مساحت متوسط مقدار نسبتا زيادي از مواد آلي پوسيده وجود دارد . فضولات حيوانات ،مالچ هاي كهنه  و باقيمانده هاي چمن هاي كوتاه شده همگي مي توانند در سطح محيط پخش شده و منبع غذايي مناسبي براي قارچ ها شوند .

چرا قارچ ها در چمن من رشد مي كنند ؟

مورد بعدي كه بايد به آن توجه كرد اينست كه چرا قارچ ها در چمن من رشد مي كنند ؟

محيط اطراف چمن را بررسي كنيد . قارچ ها تمايل زيادي به رطوبت ، سايه و مواد ارگانيك در حال پوسيدن دارند .

آيا ممكن است كه مشكل زهكشي زمين باعث ايجاد و رشد قارچ ها شده باشد ؟ آيا مواد آرگانيكي در زمين شما موجود هست كه بايد حذف شود ؟ آيا فضولات حيواني در آن جا داريد كه بايد حذف شود ؟ آيا مناطقي از حياط شما هست كه بسيار سايه ساز است ؟

mushrooms قارچ سمی

حذف قارچ ها از محيط

براي از بين بردن قارچ ها بايد مشكلاتي كه ذكر شد و در حياط شما وجود دارد برطرف كنيد . اگر زمين شما خيلي رطوبت دارد آيا ممكن است اصلاحاتي انجام دهيد تا رطوبت كاهش پيدا كند ؟

جمع آوري بريده هاي چمن و جايگزيني مالچ هاي قديمي با ماچ هاي تازه كه ميتواند موثر باشد .

در صورتي كه سايه در حياط شما زياد است ببينيد كه آيا امكان نور رساني بيشتر از طريق هرس هاي هدفمند و يا نازك و تنك كردن شاخه هاي درختان اطراف وجود دارد يا خير .

شما همچنین می توانید چمن خود را با یک قارچ کش درمان كنيد، اما اگر شما از مسائلی که باعث رشد قارچ در چمن مي شود را اصلاح نكنيد ، شانس اين که قارچ ها  بازهم رشد كنند وجود دارد .

شما ميتوانيد قارچ ها را رها كنيد تا به رشد خود ادامه دهند.

اگر رشد آنها طوري باشد كه منظره ي زشتي ايجاد نكند ميتواند براي زمين شما مفيد هم باشد .

سيستم ريشه اي وسيع قارچ ها به خاك براي جذب و نگهداري بيشتر آب كمك مي كند . همچنين با كمك به تجزيه مواد آلي باعث اضافه شدن مواد غذايي به خاك ميگردند .

زماني كه پاسخ اين سوال را كه چرا قارچ ها در زمين شما رشد مي كند را پيدا كرديد مي توانيد در رابطه با حذف يا نگهداري آن ها تصميم گيري كنيد .

 

منبع: gardeningknowhow
ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

 

نظر دهید