حیوانات خانگی

نکاتی برای مراقبت از پرندگان خانگی

نگهداری پرندگان فارغ از لذتی که داره ، نگهداری و مراقبتهایی رو به همراه داره. مراقبت از پرندگان باید طبق اصول و با صبر کافی انجام بشه تا پرنده ای که به اسارت در قفس گرفته شده حس بدی نسبت به آشیانش نداشته باشه.

نگهداری از پرندگان خانگی با نگهداری از سگ و گربه کاملا تفاوت داره. پرندگان بیشتر از همه موجودات نیاز به تغذیه خوب ، توجه ، عشق و محیط سالم و بهداشتی دارند.

سرگرمی برای  پرندگان

اگرچه پرندگان خانگی به صورت تنها در قفس نگهداری میشوند ، اما نیاز به محبت و توجه دارند.

شما میتوانید پرندگان باهوش و سرگرم کننده مثل طوطی ها ، مرغ مینا و انواع پرندگان سرگرم کننده باهوش رو برای نگهداری انتخاب کنید. بنابراین هم شما به پرنده خود توجه میکنید ، و هم پرنده سرگرم میشه.

یک راه سرگرم کننده و لذت بخش برای پرنده ها بیرون آمدن از قفس است. از بسته بودن درب و پنجره اطمینان حاصل کنید و در قفس رو باز کنید تا پرنده شما بیرون بیاد. همچنین حتما بعد از ورود پرنده به خانه یا محل کار تا ۱ ماه از بیرون آوردن پرنده به بیرون از قفس خود داری کنید تا پرنده با محیط جدید خو بگیره.

 

تغذیه خوب

توجه و بازی تنها برای نگهداری از پرندگان کافی نیست. رژیم غذایی کامل برای تمام حیوانات لازم است. علاوه بر غذای روزانه حتما به پرنده خود میوه تازه و سبزیجات بدین. زرده تخم مرغ پخته نیز بسیار مقوی است.

 

سلامت

از سالم بودن قفس و محکم بودن قفس اطمینان حاصل کنید. درهای قفس رو چک کنید تا محکم و بسته باشند.

نور زیاد و گرمای شدید و تابش مستقیم نور آفتاب برای پرنده ضرر دارد و منجر به مرگ پرنده میشه. چس قفس رو در جایی معتدل و با نور مناسب قرار بدین.

پرنده خود رو در آشپزخانه یا جاهایی که با گرما یا مواد شیمیایی سر و کار داره قرار ندهید.

همیشه قفس پرنده رو تمیز نگه دارید.

هفته ای یکبار برای نظافت قفس پرنده وقت بگذارید تا پرنده ای سرحال و شاداب داشته باشید.

 

منبع:www.hartz.com
ترجمه و ويرايش فني توسط تيم تخصصي کشتزار

کشتزار اين مقاله را براي اولين‌بار منتشر کرده‌است، لذا نقل مطلب بدون درج لينک فعّال کشتزار اخلاقي نيست.

 

نظر دهید